Stenåldern

En blogg om allt från pilbågsbygge till paleorecept

Mycket har hänt sedan mun till öra-metoden

Under stenåldern, hur fick man reda på saker och ting? Det fanns ingen reklam som kunde tala om vart du skulle hitta vissa saker. Det man fick använda var helt enkelt mun till öra metoden. Denna metod används för övrig än idag, som en form av viral marknadsföring. Den kallas numera även för buzz-metod eller virusmarknadsföring. Det hela går ut på att man hör något, som är bra och för det sedan vidare till vänner och bekanta. Ett ganska smart sätt för många att göra reklam på. Stenåldersmänniskan hade ju nu inte så stor nytta av reklam på samma sätt som vi. För dem var det viktigaste att hitta föda och så vidare, men det var ju bra att få reda på det av sina vänner.

Nutida marknadsföring

Idag är det helt annorlunda. Reklam finns vart vi än vänder oss, och det oavsett om vi behöver det eller inte. Företagare kan dock vara beroende av att göra reklam, så att de får konsumenter. Att göra reklam idag är inte alltid det lättaste om man ska göra det på egen hand. Då kan man vända sig till en webbyrå i Jönköping, som fixar det åt en! Där har vi ytterligare en fördel med nutid. Vi kan lämna bort saker till andra och behöver inte göra det själv. Vi har fler olika yrken än stenåldersmänniskan hade. En webbyrå i Jönköping är därmed något bara vi moderna människor behöver. Dock kan vi ju som sagt även fortsätta med mun  mot öra metoden!

 

25 okt 2017